BYE...BYE...KOTA SINGA



SEGALANYA DISINI

4 tahun aku kat singapore..negara orang,jauh dari saudara mara,sahabat handai..
tak aku nafikan memang kesunyian..temanku hanyalah anak2 aku..
padamulanya hati ini memberontak untuk pulang dan taknak tinggal kat sini..
tapi lama kelamaan semakin reda aku rasa..makin seronok..
aku disini semasa usia ank sulungku baru mencecah 6 bulan..disini lah dia membesar,berdiri,jatuh bangun berjalan,bercakap dan memanggil aku "ibu ".bahagianya aku rasa..

hijau je suasana disini..


penuh kenangan pahit manis yang aku lalui disini bersama suami dan  cahayamata kesayanganku..tapi kini semuanya akan aku tinggalkan..hubby dipanggil untuk pulang ke malaysia..dan disini sudah ada penggantinya..mahligai ini akan aku tinggalkan..walaupon seronok untuk balik..tapi kesedihan dihati untuk tinggalkan semua ni tetap ada..setelah aku mula sayang pada tempat ini..aku akan tinggalkannya..

suasana yang tenang,mendamaikan jiwa..sejuk mata memandang..walaupon jauh ditempat orang..tetap ada kedamaian..
tiada ganguan yang kurang menyenangkan..walaupon berjauhan dengan jiran2..
tapi aku tenang disini...sekurang2nya..terhindar dari dosa kering ngumpat orang bila duk berkumpul jiran2..hehehe


3 penyeri rumah tangga...cukup sekadar mereka bertiga..bermain bersama
dah cukup kecoh dah rumah ni..


lepas ni takde la rengetan anak dara kesayangan aku tu nak minta mandi kolam
sebab dah takde kolam dah kat rumah baru nanti..yang ada sungai dengan longkang je la..


segalanya dirumah ini..disini mereka bebas untuk bermain dipersekitaran rumah..
aku pon tak risau sangat...sejak aku duduk sini takde la benda2 yang meriasukan untuk membiarkan anak2ku bebas bermain diluar tanpa diperhatikan..


bebasnya diaorang bermain...


sudah lumrah..setiap yang kita sayang akan kita tinggalkan jua..
2 febuary ni akan aku tinggalkan selamanya semua ini..
mulakan hidup ditempat baru...dirumah baru dan suasana persekitaran yang baru bersama suami dan anak2 tersayang...
semoga kebahagian sentiasa bersama aku sekeluarga...

No comments:

Post a Comment