PERSEDIAAN UNTUK BABY IBU..

excitednyer tengok barang2 baby kat shopping...semalam beli la sikit2 untuk persediaan sambut bakal ahli baru dalam family aku...beli 4 5 pasang je baju..baju2 baby yang lama masih boleh digunakan...lagipon baby pakai baju bukan lama pon..pastu badan membesar dah tak pakai..
tersimpan baik je..dah siap basuh elok lagi..masih boleh digunakan..
topup la sikit2 mana yang dah takde tu...
antara yang aku rembat semalam haa..ni dia..

apa yang ada kat sini yang penting takde warna pink...hehehe..putih,biru,hijau,oren je..walaupon masa scan baby boy..tapi taknak mengharap pape...mana lah tau...kalau warna2 ni boy ke gurl boleh je pakai...

aku pon dah 7 bulan..memang dah kena buat persediaan bersalin dah..misi dah bising barang lom beli huhuhu...ha ni aku dah beli..pasni basuh2 lipat simpan dulu...
leh dah pack satu beg kecil tuk masuk wad je...
biasanya aku sumbat dalam plastic je yang nak diusung sana sini tu hehehe
besalin kat sini sume kena la sedia sendiri..
masa besalin kat Singapore haritu bawa badan je masuk labour room..semua disediakan pihak hospital...dari baju baby,pampers baby,lampin,sampai untuk mak pon disediakan..tapi bukan bertali la..diaorang gunakan panties pakai buang tu je...lebih selesa dari yang bertali ni..

 
ni je baju2 yang aku rembat semalam...satu je yang saiz new born..yang lain sume saiz besar
sikit...maklum ler..pengalaman yang lepas2 baju new born ni pakai kejap je..2 orang
putera puteri aku lahir dua2 3 kg ++...lebih baik beli yang lebih besar..lama sikit dia boleh pakai..

 
rambang mata tengok mitten & bootees..padahal yang lama pon masih elok dan banyak lagi...takpa la..takkan sume nak pakai yang lama je..beli la juga untuk baby baru kan...
betul tak hehehe..yang murah2 je pon...

 
yang ni sepasang topi mitten & bootees..geram tengok...

 
socks..saja je beli awal2..

No comments:

Post a Comment