pantang hari ke 17

 
harini ibu cik ciot makan masak asam ikan parang...dah hb beli ikan ni nak taknak aku masak n makan juga la ikan yang banyak tulang ni..nak makan kena hati2 je...dia sendiri tak makan ikan ni...
oh ya..ikan parang aku search kat google dikategorikan ikan yang tak boleh di makan masa dalam pantang...
betul ke tidak entah la..tapi masa anak first aku pantang  umah mertua...memang ikan ni la yang selalu dihidangkan..tak digoreng,di masak asam macam ni je..disamping ikan selar kuning dan ikan tenggiri..memang 3 jenis ikan ni la yang menjadi menu aku dalam pantang...
kalo ikutkan mak aku sendiri dia pon cakap ikan parang ni bisa...takleh makan dalam pantang..
entah la..mungkin lain tempat lain caranya..tapi setau aku diaorang kat sini banyak yang makan ikan ni dalam pantang...
 
ikutkan aku dah pesan takyah belikan ikan parang ni kat aku..susah nak makan..nak kena belek2 tulang dulu..takut tercekik tulang plak..tapi hb aku beli juga..sebab dia Nampak ikan ni ada telur..
 
 
nasib la 1/2 ekor je..kalo sekor mau sampai abih pantang baru abis kot ikan banyak tulang ni..besar juga tu telor dia..goring pon sodap...
 


No comments:

Post a Comment