NURSING COVER

akhirnya jadi juga nursing cover aku...mulanya ingat nak beli online je..serve2 harga..leh tahan juga la..pastu terlintas plak nak cari tuto dia..kot2 ada..tengok gaya macam senang je nak jahit...
eh..eh..ada la..apa lagi..dengan kain yang ada kat umah aku memulakan la project buat nursing cover aku  sendiri...al maklum la tengah semangat nak full bf je baby hakim ni...
sekurang2nya menguatkan semangat aku..n takde la malu2 nak susukan hakim bila kat public nanti...
 
kebetulan keluar jasin n cik abg haritu..gi la jengah kedai jahit tu kot2 ada boning/tulang tuk buat nursing cover tu...
Tanya kat cina tu ada la pulak..tapi aku lupa plak nak belikan D ring dia..alamak..dah kurang satu barang..tapi takpa...no hal la..takde D ring pon boleh juga buat..kemudian hari pon leh pasangkan D ring tu..
 
jom layan picture2 nursing cover aku kat bawah ni yerk...
 
lepas ni baby hakim dah boleh nenen sambil nyorok kat dalam tu...leh ler ibu cover eset yang tak sepatutnya jadi tontonan tu kan..leh juga cover spare tayar aku tu..
 


 
ni la rupa tali yang aku buat..kain ni pon tak panas..kain cotton..tak tebal pon..nipis je..takde la berpeluh2 si hakim tu menyusu kat dalam ni...

 
siap ada munga2 lagi wat hiasan...munga tu dah lama aku buat..sebenarnya tu brooch aku pin je la kat situ wat hiasan..ok juga kan...

 
disebabkan aku lupa beli D ring tu..maka aku simpulkan je la tali tu mengikut keselesaan aku...
dah siap2 simpul..simpan dalam beg..nanti nak guna amik gantung je kat leher..takyah nak terhegeh2 menyimpul lagi...


 
ni la rupa boning yang dijahitkan kat depan tu..untuk ruangan mengintai apa baby buat kat dalam tu...
oh ya..bagi yang tak tau apa tu boning..aku kasi tau kat sini ek...
boning tu ala2 tulang yang keras la..selalu orang buat corset guna benda alah ni..tuk keraskan..n kalo korang perasan la kan..dekat bra yang korang pakai tu pon ada..cer tengok..cer tengok...
aku beli 1 meter..murah je pon..1 meter 2 hengget je...
 
jahit sendiri lebih menjimatkan...
 

kalau sesapa rasa nak buat sendiri leh ler follow tuto ni yer..aku follow tuto ni je..banyak lagi sebenarnya tutorial wat nursing cover ni..aku tinggalkan link kat bawah ni...senang korang nak tengok:

http://www.sew-much-ado.com/2009/02/description-stylish-and-practical.html
http://shannonmakesstuff.blogspot.com/2009/04/nursing-cover-tutorial.html
http://sew4home.com/projects/bath-linens/695-nursing-cover-with-secret-pocket
 
banyak lagi..tapi stepnyer lebih kurang sama je...kalau korang rajin leh search yang lain..kat utube pon ada..

No comments:

Post a Comment