teksi KUALA LUMPUR


salam semua..n3 harini nak citer pasai segelintir supir2 teksi yang taknak pakai meter ni..
kenapa agaknya diaorang ni taknak ikut peraturan yang telah ditetapkan..semua teksi2 diibu negara wajib pakai meter..ni tak suka hati dia je letak harga tuk satu teksi..
bukan aku nak memuji negara jiran la..tapi kat sana memang aku tak risau tuk naik teksi..dah tentu2 tak kena ketuk..diaorang memang ikut meter..ko naik la dari mana pon..kecuali dari airport la kan..4 taun aku duk singapore..tak risau nak naik teksi...memang tambang akan ikut meter..kecuali waktu puncak akan dikenakan charge sikit..

ehsan google


teksi2 kat KUALA LUMPUR ni..kalau nak naik teksi jangan la naik teksi yang duk menunggu ni..tentu2 korang kena ketuk..kalau boleh cari jek yang tengah jalan kita tahan je teksi tu..kebanyakan teksi camtu ikut meter..kalau yang duk menunggu ni kompom dia tanya je ko nak gi mana..ha..sedebuk la harga dia letak..kalau dah takde choice..kita naik la juga..
nak nyer cam aku semalam la..dah berengke n budak2,mak aku yang tak berapa larat nak jalan jauh2..n beg2 lagi..memang takde choice ler..naik juga la..walaupon terasa mahal juga la rega yang dia letak tu..

aku amik teksi dari PUDU SENTRAL balik TAMAN DESA..takpa la..kalau aku sorang2 memang aku takkan amik teksi yang duk menunggu ni..pantang nampak kita turun bas je..serbu la duk pakat tanya kita nak pi mana...

takde ke tindakan undang2 yang diambil tuk drebar2 teksi yang taknak ikut peraturan ni...

No comments:

Post a Comment